Tuesday, 26 July 2011

LasT MemorY

kenangan ku bersame pingat dan piala smpai tahun ni jew...tahun² yg akan dtang x akan ade lagi sebb 
 tahun ni aq last year 2011..so inilah kali terakhir aq pegang semua bende² 2...
 aq akan rindu semua kenangan ku sewaktu aq dari form 1 hingga lah smpai form 5 
 sewaktu kejohanan olahraga ni...korang semua buat lah yg terbaik dalam diri korang ok.
and korang jangan lah hancur kan mase depan korang..sbb ia sangat berharge...
 ! L♥Ve KorAng !

Sunday, 17 July 2011

LoVeLy


 This My GF TYRA ADNAN....i love u 4ever..and i miss you...walau ape yg terjadi pon aq tetap syg die love u syg .
tapi semua hanya tinggal kenangan!
sbb aku da break gan die atas sbb² yg tertentu!
korang semua klau jumpe die teguh² la die..die x sombong pon...die mcm aq open minded hehe...
orang nyer chumell..montel, and manje...
die pandai amik hati aq... love you BIBY..
geram giler tgok die mcm nk gigit jew ><!
korang semua jgn lah amik die dari aq yer..aq syg die gile² kat die..
<♥♥♥>

Tuesday, 12 July 2011

5/7/2011 SAHABAT

Sahabat adalah orang yang paling dipercaya, yang bisa diajak cerita tentang masalah kita, yang ada di saat kita butuh atau bahkan saat kita tidak butuhpun sahabat ada disamping kita untuk menemani kita. Seorang sahabat sejati sulit sekali untuk kita cari atau kita jumpai, karena mencari sabat sejati itu memang bener-bener sangat sulit.
Teman adalah seseorang yang kita kenal dan seseorang yang bisa kita jumpai disaat tertentu atau tidak selamanya kita jumpai. Mencari teman itu mudah bahkan sangat mudah, kita cuma menemui orang yang tidak kita kenal, lalu mengajaknya kenalan, ketika sudah kenal maka ia sudah bisa kita anggap sebagai teman.
Sahabat adalah seseorang yang kalau kita lagi sedih ia bisa membuat kita tersenyum sementara ketika kita senang dia akan lebih senang dari kita. Yap, rasanya nggak terlalau berlebihan kalau keberadaan seorang sahabat emang sangat istimewa, Ia menjadi zat penting yang memberi warna dalam kehidupan kita. So, punya sahabat bukan lagi sebuah keharusan melainkan kebutuhan, pasti anda setuju bukan? Nah buat kamu yang sampai detik ini belum menemukan seseorang yang cocok intuk menjadikan sahabat, coba deh lebih keras lagi berusaha mencarinya. Punya sahabat itu ga ada ruginya, malah akan lebih banyak rezeki he…, sebab sekali lagi sahabat membuat hari-hari anda akan lebih hidup dan bermakna. Ga percaya, kalo gitu coba deh baca point-point berikut, dijamin kamu akan termotivasi untuk mencari sebanyak-banyaknya. Itu pun kalau kamu bisa menyimaknya bukan sekadang baca doang.
Sahabat itu teman curhat, ngga ada istialh stress ketika dirundung masalah, seberat apapun masalah itu kalau kita punya sahabat. Dalam hal ini sahabat bisa menjadi tempat berbagi cerita, teman curhat, yang nyaman. Kita bisa ngungkapin semua perasaan kita selain kepada keluarga (kalau jauh dari keluarga) atau pacar (sebaiknya jangan) yaitu kepada sahabat kita. Sahabat itu adalah dewa penolong. Butuh bantuan, butuh pertolongan kenapa engga lari ke sahabat. Siapa tau dia bisa bantu, bisa kasih solusi, atau paling tidak sekedar opini. Tapi bukan berarti setiap masalah harus lari ke sahabat, yang paling baik dan utama adalah dengan menyelesaikannya dengan sendiri, baru ke keluarga terus orang terdekat yaitu sahabat dan tidak lupa minta kepada yang di atas. Belajar mandiri ceritanya.
Sahabat itu orang yang yambung diajak ngobrol, enak diajak diskusi, teman berbincang yang menyenangkan dan semua itu akan tercapai manakala kamu bisa saling mengenal kepribadiannnya masing-masing (takut orangnya suka ngomongin rahasia orang, gawat men…), Sahabat itu orang yang dengan kelapangan hatinya bisa mengerti kita, dengan keterbukaan tangannya bisa menerima kita apa adanya, tanpa pernah berusaha mempengaruhi apalagi mengubah keadaan kita.
Sahabat itu cermin bagi diri kita, rujukan tempat kita mengekspresikan diri. Sahabat itu seperti tubuh, bila tubuh kita salah satu sakit, maka yang lain akan merasa sakit. Misalnya kalau kaki kita terantuk batu, pasti dengan mulut refleks akan bilang “aduh”, tangan langsung mengusap dan mengobatinya, tanpa diminta dan tanpa disuruh, begitu juga seorang sahabat dia akan punya kesadaran diri kalau sahabatnya sedang dalam kesulitan, dan itu dilakukan atas dasar keikhlasan bukan paksaan apalagi pamrih, ya seperti tubuh kita yang sakit tadi.
Kalau begitu, siapa sahabat kamu?

Friday, 1 July 2011

L♥Ve You AlL

 

...Name<3 MUHAMMAD HAIROL HAZRIMAN BIN MANSOR...age<3 17 year old...

adik beradik ade lima orang ...yang fist manisa, kedua hatasha(acoi), ketige hakimy, keenpat saye hazriman, and kelime hazrol.. tak lupe juga ibu bape saye and abg ipar and anak buah..kami semua keluarga bahagia..duduk satu bumbung..bak kate pepatah 'Air dicincang takkan putus jua'..hehe... di hospital besar(HUKM)...jarak lahir saye dengan kembar saye lima minit jew..saye dilahirkan pada pukul 6.45 pagi selepas subuh..pade tarikh keramat itu 28/10/1994...warne kesukean saye warne pelangi, sbb pelangi melambangkan kesukaan jiwa saye kepade warne..bende yang selalu saye buat ialah..ART , POZING, SHOPPING, BERAGAN, GOSIP, BERIADAH and ONLINE..Cite2 saye banyak kalau boleh nk jadi semua skali...fist nk jadi pelukis terkenal..photographic,PRAMUGARA..modal.chef..and semua lah hehe..and lastly eman nk cite kat kowang semua...kalau nk tegur eman,,tegur la eman x sombong,,eman lagi suke ade la..L<3vE korang semua Saranghae All....